Att ha en anka!

Hur coolt skulle inte vara med att ha en anka till husdjur?! Man skulle bli tuffast av alla. En anka vid namn Nisse som vaggar omkring i hemmet med sina små ankfötter. Kvackar omrking och badar i badkaret med badankor? Han kommer inte märka att de inte är levande :D Dessutom skulle Nisse bli kvällens charmis på förfester. Jag skulle lära honom trick så han kan underhålla gästerna! Typ som att kvacka en sång.  Dock så skulle hans matskål vara ganska äcklig...de äter tydligen insekter och dem är obehagliga. Förutom humlor! De är så små,knubbiga och ylliga med sin lilla färg. Dessutom är de i tuffa färger och mönster.

I vilket fall som helst så skulle Nisse ( är det ett bra namn till en anka?) få vara min väckarklocka på morgonen. Herr Jansson är inte bra på det. Han väcker mig jämt flera timmar för tidigt. Han lär sig aldrig klockan. Dessutom skulle Nisse och Herr Jansson bli bra vänner. Dock kommer ankan bita Herr Janssons svans när har blir bitter.
Undra hur de sover, kanske i badkaret? Vill de ha badskum i ? De kanske vill bo i ett tält!
Att ha en anka i sitt hem blir dock knepigt, de kommer sprida omkring sina fjädrar så jag får städa en massor och dessutom har jag inget badkar :O!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0