90-talets barnprogram

Minns ni den tiden då barnprogram faktiskt var kul? Den är förbaskad dålig nu för tiden. Nej jag har inte växt upp. Barnprogram är fortfarande kul, men inte dagens! Uch barnen kommer inte få en rättvis uppväxt! I vilket fall som helst är barnprogram från 90-talet det ska gälla i dag. Desan är en liten 92.a och jag är en 90.a som tyvärr snart är vuxen. Vuxen till ålder siffran men barn i sinnet ;D

Bolibompa som under 90-talet sändes på kanal 1 ( som förövrigt sög förutom just bolibompa ) hade sina klassiker som Björnes Magasin, Pingu ( fortfarande as kul ), Trasdockorna ! och förbaskade "Rädda Joppe död eller levande!!" redan i ung ålder kände jag hat mot den där ungen och hans fula nalle. Tipsa om mer!


Trasdockorna och Björnes magasin

Förutom att Bolibompa ägde under vår tid så gjorde övriga barnprogram det också. Bumbibjörnarna, Krambjörnarna Räddninspatrullen...åh det finns så mycket!

Minns ni programledaren? Med hjälp av Google fick jag reda på att han heter Johan Andelag. Ni vet han med kaninen Pip? Han höll ju på i åratal! Vad härligt att få vara så barnslig i vuxen ålder. Om jag inte hade velat bli lärare så är barnprogramledare varit kul. Fantasi och barnsligheter hade det inte varit några problem med. Tycker att både jag och Des ska få det som sommarjobb.
Pingu introt får en glad. Men vet ni vad jag upptäckte?! De hade ändrat introt helt och hållet! Det är så fruktansvärt att jag inte ens vill lägga upp den här :O! Det får det bli det gamla och hederliga introt! Och Bumbibjörnarna!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0