Ord-med flera uttalanden

Nu ska vi ta detta med ord-hur man uttalar dem på olika sätt
Olika uttalanden på ord. Förklaring: Därav kommer vissa ord inte vara rätt stavade, jag kommer stava dem efter hur dem låter. Jag är fullt medveten om att kex inte stavas scheks
  • Kex-shecks
  • Paprika-Papprika
  • Lackris-Lakris
  • Arkitekt- Architekt
  • Mögel-Möggel
  • Chokladbollar-Chokladbullar (<-- Skåningar säger tydligen så, tokar )
  • Skånska-Skåånska (<--förstår ni den? kanske bara jag som säger så, det säger Marcus ialf)
  • Kaviar-Kaviar ( kaaviiar ) -Som jag säger. Någon annan som gör det?
Fått hjälp av lilla Jessica ( klickbar för att komma till hennes rosa blogg ) med dessa ord eftersom hon har ett stort ordförråd den tösa :D
Har ni några sådana här ord :)?

Kommentarer
Postat av: Jess the Mess

Haha ^^

2010-03-02 @ 18:10:15
URL: http://sugarless.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0