Trafikskylltar

Idag var jag så pass  ambisjös och börja körskola! Eller teori iallfall :D Massor att läsa:O Mina böcker inehöll bara tråkiga skyltar så tänkte att jag gogglade på roligare och mer nödvändiga att lära mig jag fann massor bra saker. :D



Får är flockdjur, faller ett får faller alla. Vägen kan alltså även bli svårframkomlig efter ett fårras. Notera att fåren faller från höger och inte vänster.

Kossan trivs bra i flock men dess samhörighetskänsla med de andra korna är inte lika utpräglad som fårens. Detta innebär att faller en kossa följs den inte av resten av flocken. Vägen kan trots detta bli svårframkomlig eftersom kossan är mycket större än ett får. Försök inte att köra över kon då däcken lätt punkteras av hornen.
http://www.trafikvett.nu/roliga_vagmarken.htm

Jag gillar skylten dem hadde i Mariestad förr :D Fru gåman :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0