Skilnaden på muffins och cupkake

Okej för mig är skilnaden att Muffins säger man om man inte har behov av att diva sig med sina muffins och cuppcakes gör man om man vill sända ett diskret budskap om "kolla vad jag kan". Muffins låter mycket sötare tycker jag. Jag hittade i en annan blogg där hon kallade det för blingmuffins och det var gulligt. Så om ni vill att det ska va något extra inte bara muffins tycket jag att blingmuffins har det rätta knycket i sig.

Hittade denna faktan på nätet "Skillnaden mellan cupkake och muffins är (och det hör man på namnet) att ingredienser till cupkake mäts genom att använda en

standardkopp, 2,4 dl medan ingredienserna till ett muffins vägs i gram. Ett muffins kan därför variera i storlek, beroende på recept." Tror ni att det är så ? Fast när man letar vidare säger dem att det hörs på namnet att skilnaden är att cupcakes är mer "tårtigare" Ne jag tror allt vi ska lämna detta mysteriet åt framtiden.





Kommentarer
Postat av: Jess the Mess

"...har det rätta knycket i sig" Tänkte på Tjorven när jag läste det :P Farboooor Melkeeeer, du har inte det rätta knycket förstår du! :P

2010-03-01 @ 22:17:36
URL: http://sugarless.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0