Namn till sina husdjur

Det där med djurnamn kan vara intressant, och kul. På den tecknade (nya) Nicke Nyfiken finns det en hund som heter Hundis! Galet kul xD

Min katt heter Herr Jansson. När jag berättar detta för andra människor skrattar dem och säger att jag är tokig! Jag tycker att min kisse katt passar i det namnet. Oftast får han smeknamnet "Jansson" men när jag blir bitter på honom ( som när han snodde den sista skinkan, från min macka! ) så utbrister jag " Herr Jansson!" Då vet han att han har varit olydig. Herr Jansson är ett fint och personligt namn.

Något som är kul är att fundera ut namn till olika husdjur. Som om man skulle ha en liten fågel så skulel den heta Pippi fågel, eller endas Pippi, att säga fågel mitt i allt kan bli jobbigt  bland

Igelkott- Löjligt söta och tuffa. Den skulle få heta Kotte...hahah xD


Anka (Egentligen and men anka låter roligare) - Till husdjur skulle
jag döpa den för Ankgrud eller Herr Anka. Det är bra att jag är en
snäll människa ( oftast ) för annars skulle jag ge mig ut och kidnappa
bebisankor (änder) och låta dem bada i mitt badkar ( först måste
jag skaffat ett ) Kanske lika bra att jag inte gör det, ett bra hinder för
att inte sno dessa lurviga söta varelser.


Ekorre- Korre eller Herr Ekorre! Hahah. Owh Marcus ville inte ut och fånga
en ekorre bebis åt mig efter att jag visade honom den här bilden. Man tycker
ju att de ska ställa upp! :P




 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0