Kaviar fakta!

Det är knepigt när det gäller kaviar ( eller som jag säger " kaaviiar " är det verkligen bara jag som säger så? ) I vilket fall som helst har jag alltid gillat det. Jag och pappa åt alltid det på våra mackor till frukost när jag var liten. När man kom till den åldern då man gick på fritids åt man även mellanmål där. Varv bestod av mackor, fil och sånt. Ofta så bjöd dem alltid kaviar som pålägg till mackorna. Eller till ägg också! Dock har jag inga bra minnen från måltiden. Alla rynkade på näsan och sa att jag var äcklig som åt kaviar. Det gick så långt så att jag slutade med att äta det. Men jag hade en hemlighet: Jag åt det i smyg. I mitt fördomsfria-kaviar hem!
Dagens fråga
Vad tycker ni om kaviar?

Produkten har i vilket fall funnits sedan 1954, då var inte ens mina föräldrar födda! Då var det längesedan!

Pojken på tuben är en viss Carl Ameln. ABBA ( företaget, inte gruppen ) köpte receptet 1954. Av vem / vad orkar ja inte skriva. Bilden på tuben av den här Carl Ameln kommer från hans mammas fotoalbum. Detta blev av en knasig anledning en succé och under första året sålde företag ABBA ( inte popgruppen )  över en miljon tuber. Idag säls det typ 26000 ton Kalles Kaviar varje år. Det är mycket.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Jess the Mess

Äckligt.. Men jag gillade det när jag var liten :P

2010-03-03 @ 00:41:36
URL: http://sugarless.blogg.se/
Postat av: David

Är han på tuben samma kille som är på tändsticksasken?

2010-03-05 @ 09:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0