Gör egna sopbubblor!

Jag tycker om såpbubblor. De är vackra, roliga att titta på, roliga att blåsa och det är till och med kul att tillverka egna såpbubblor. Dock får man så förbaskad kladdiga händer utav det. När man var mindre och förstod mindre än vad man gör nu ( om det ens är möjligt ) så sprang man med sin rosa burk med såpa inomhus, spillde ut lite på golvet men sprang vidare. Om man var medveten om man spillde ut halva burken innehåll på golvet eller ej minns jag inte. Jag vill minnas mig själv som en busig och små elak unge som bara fnissade ondskefullt ( går det :O? ) för att någon skulle trilla på den blöta pölen. I värsta fall fick jag smaka på min egna medicin ( fånigt uttryck, jag har då aldrig tillverkat medicin ) och halkade. Om jag hade fått min elakhet av mina föräldrar så skulle de ha skrattat åt mig. Men jag hoppas att det inte va så för istället skulle de tycka synd om mig och ge mig en hamster.

Idag ska vi lära oss att göra egna sopbubblor. Dock behöver du lägga detta i något så du måste köpa dig en sådan där rosa burk med sopbubblor och hälla ut innehållet i diskhon. Eller toaletten om du vill att det ska skumma när du spolar. Intressant syn. Själva grejen är ju att göra egna sopbubblor så du får inte fuska! Häll ut skiten.
Detta recept ska typ ge as stora bubblor
  • - 2 dl Yes eller annat koncentrerat diskmedel
  • - 1 dl glycerol ( Sådan skit köper man på apoteket, men i dagens läge så går det även i vanliga affärer)
  • - 1 tsk strösocker
  • - 8 dl vatten
Jag ska lura marcus till att göra detta. Dock har mina andra lurerier inte funkat. I snart 3 år har jag försökt få honom att baka muffins åt mig. Sen kan vi två springa omkring uppe på universitetet och blåsa bubblor på folk. Springa in i hemliga tenasalar och blåsa på de olyckliga.

Kommentarer
Postat av: Cina Ohlsson

:D

2010-03-01 @ 18:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0