Godisfakta

Hela mitt liv består utav ett missförstånd. Wikipedia kommer med chockerande fakta "Godis är en typ av livsmedel som är avsedd enbart för njutning, ej för dess eventuella näringsvärde! " Jag känner mig lurad. Här har jag gått under större delen av mitt liv ätit godis när jag har varit hungrig för att jag inte har orkat laga mat.
Wikipedia tala också om för mig att ordet "godis" redan användes 1887.
Sverige har under de senaste decennierna ökat sin konsumtion av godis. Detta på grund av lösgodiset som blir mer och mer vanligt. Svenskarna äter 17 kg godis per person och år!! Fatta vad mycket :O! Och fatta att jag överstiger detta! Detta är mest i världen och dubbelt så mycket som genomsnittet i EU (http://sv.wikipedia.org/wiki/Godis)
Jag blev fundersam. Man har ju alltid hört om hur tjockisar dom är i USA, så jag förstod inte riktigt. Men grejen är den att det är få länder som använder sig utav lös/plockgodis. Därför blir det så mycket godisätande för oss blekisar. Efter som jag är 50% spansk så tycker inte jag att jag räknas...höhöhö:P

Kommentarer
Postat av: chilenito

den här bloggen suger, ni tror att ni e så jävla tuggiga!!!!/ fitt-saft

2010-05-05 @ 15:26:42
Postat av: Anonym

bra

2012-02-02 @ 08:47:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0