Att ha en iller!

Det skulle va kul att äga en iller. De är busiga, söta och avlånga! Eftersom de är så pass avlånga kan man klä dem i en strumpa. Bara klippa små hål för deras små tassar. Om de inte vill ha kläder-strumpa på sig så kan de ju alltid använda strumpor som sovsäck! Har läst att de sover i hängmattor. Vad gulligt att ha en liten hängmatta hemma med en liten sovande iller i. Han kanske skulle snarka! Min iller skulle få heta Herr Iller eller Nisse. Jag tror nog mest på Nisse, folk tycket jag är knäpp nog med att ha döpt min katt till Herr Jansson. Jag tycker det är fint och speciellt :O

Se så söt, gå ut och gå med den i koppel! Mamma tycker inte att jag ska ha iller. Kanske inte ska ha det. De ska faktiskt leva ute i det vilda. Dessutom skulle Nisse äta upp all min godis och det vill vi ju inte :O!
Kan gå med Nisse på en liten promenad när vi ska upp till affären och
köpa  godis och kakor åt oss.
Detta blir nog mitt sista inlägg för idag. Nu i helgen ska kompisar ifrån
Skövde komma hit på besök :)



Kommentarer
Postat av: Des

Herr är bra tt djur heter det är artigt :D

2010-03-05 @ 18:19:53
Postat av: Emma

Hej, Var vänlig och ta bort bilden. Det är min illerhona som jag fotat och du har inte fått lov att använda den.

Att ta bilder från internet hur som helst är olagligt.

/Emma

Norrskenets illeruppfödning

2011-08-13 @ 23:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0