Jag gillar inte bananer, så det så!

Det är mycket här i världen jag inte förstår på mig på. Viktiga saker så
som folk som gillar bananer! Jag har stor förståelse för att den kan vara
kul att äta: gul, böjd och lång. Lite tokigt sådär. Sen är det ganska roligt
att skala den också. Det skiljer sig ganska mycket från övriga frukter. Men
det kan inte bara vara kul med banan, det ska vara gott också! Dock är fallet
sådan att den inte är god! Det smakar konstigt luktar skumt och bland det
värsta...det smaskas är man äter den! 

Tänk dig att du sitter på en buss efter en jobbig dag i skolan eller jobbet.
Därav är du trött, hungrig och bitter. Mitt i allt elände sätter sig en person
bredvid dig på bussen. Man vill ju oftas sitta för sig själv när man är just
trött, hungrig och bitter i sin ensamhet. Tänk dig nu att denne bredvid tar
upp en banan! Först fnissar du åt dess utseende. Vem skulle inte göra det
licksom? Sen tittar du avundsjukt på när denne får skala bananen så roligt.
Nu är de det jobbiga kommer: Lukten och smaskandet av bananen!
Det är så jobbigt! Sen vet man ju om att det smakar äckligt ocksås så det
gör det hela ännu värre. Istället för att du slappnar av så kommer du att
störas av både det smaskande ljudet och dina envisa funderngar om varför
människor tycker om bananer! Ett mysterium som har försökt att lösas
i hundratals år.


Dock är det så att jag känner ingen som inte tycker om banan! Träffat en och
min glädje går inte att beskriva. Tyvärr kommer jag inte ihåg vem denne är. F
år  söka upp honom eller henne.


Uppdatering: Till min förvåning äter inte heller Des bananer. Detta får vi fira med att slänga en banan på golvet och bara mosa ihäl den:D




Nu ska jag ha en omrösningt. Du som läser detta, berätta:
Gillar du banan eller inte?









Kommentarer
Postat av: Des

Jag gillar ju inte bananer!

2010-02-28 @ 18:18:40
Postat av: Cina Ohlsson

gillar

2010-02-28 @ 18:26:53
Postat av: mojje

Jag gillar faktiskt bananer, men dom är väldigt mystiska som ni säger: http://www.youtube.com/watch?v=4_dUmZUboZY

men om det nu är som klippet säger (att det är i tarzans land dom växer och böjs) så borde det vara mer miljövänligt att inte gilla bananer. För så vitt jag vet bor inte tarzan i Sverige (det vore nog lite kallt med höft-skynket och snön)... Ok, denna lilla utläggning om bananer hade jag endast för att ha anledning att skicka klippet till er. För det är så himla bra och jag tror min uppgift här i livet är att sprida klippet till omvärlden. För övrigt gillar jag eran blogg väldigt mycket :)

2010-03-01 @ 10:32:52
Postat av: Jess the Mess

I LOVE IT!!! Särskillt rostemacka med smör och bananskivor... MMMHM! <3<3<3

2010-03-01 @ 22:26:59
URL: http://sugarless.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0