Det där med strumpor

Tjosohej. Här ser det värre ut än min garderob men de får vara så här tills i morgon i alla fall. Klockan är snart 02:00 och min ena hjärnhalva har somnat ;D
Mitt i natten börjar man fundera på saker och ting och denna gång var det strumpor. Kan säga redan på en gång att minst 5 gånger i veckan har jag udda strumpor på mig. De övriga få dagarna har ja de identiska strumpor som man ska ha. Det blir bara så här eftersom ja inte orkar leta i min stökiga garderob efter matchande strumpor. Strumplådan försvann för längesedan.
I vilket fall som helst blev jag nyfiken på när vi började använda strumpor. Det va redan på medeltiden. Det säger Wikipedia och de brukar ju ha rätt!


Förbluffande fakta:
Varför sockor är så stora längst fram vid tårna är för att när sockorna uppfanns använde man inte skor så särskilt mycket. Därför var folkets stortåar mycket större än nuförtiden och man sydde dem större vid tårna. Det är även därför det kallas "stortå"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0