Det där med plåster?





Att ha ett sår på fingret kan skapa problem. För det första är det fult. För det andra så är det dubbelt så fult med ett tråkigt plåster. Den är inte bara ful utan dem blir äcklig och konstig när det kommer mat/vatten på plåstret.
Lösning:Barnplåster piggar alltid upp och dessutom är det fint! Om någon är ledsen behöver man bara visa sitt plåsterfinger för denne och han eller hon blir genast glad igen.Dock har jag haft otur med att de sitter dåligt.


Om vi nu väljer att inte bära plåster så får vi ta ett straff med att utsätta oss för plåga. Plågor som sveda och bakterier i såret. Inte blir det lättare när man ska laga mat ( tyvärr är det sant att när man blir stor och flyttat hemifrån får man laga maten själv ) blir det ännu jobbigare mitt i allt det jobbiga. Om du skär tomat så svider det, om du skär lök så svider det ( dessutom börjar du lipa utan någon anledning ) Nu kommer det värre; Om du äter chips eller godis så svider det lika mycket! Dock är jag en modig tösa och fortsätter att äta godis och bekämpar mina smärtor på fingret, svedan. Efter ett bra tag ( efter mycket tårar och fula ord ) är godispåsen tom. Både magen och fingret är nöjda. 


Hemma hos Des brukar de ha barnplåster. Jag blir nästan glad när jag skär mig eller något liknade hemma hos Des-familjen. Glädjen blir ännu större när jag får på mig ett barnplåster. Min favorit är Bamseplåster.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0